Vanliga frågor
Villkor & Policy
- Innan du handlar, läs våra "Allmänna köpevillkor"
- Vill du veta hur vi hanterar din personuppgifter, läs vår "integritetspolicy"
Min order
Vid reklamation kontakta oss på mail info@phonecare.se
Vid kontakt med Phonecare vänligen uppge ditt order- eller fakturanummer för att få en betald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan.
Läs våra reklamationsvillkor här
Skicka ett mail till order@phonecare.se och begär retur.
Vänligen ange artikelnummer på produkten som du vill returnera, detta för att vi enklare ska kunna hantera ditt ärende.
Läs våra returvillkor här
Alla returer accepteras av Phonecare manuellt.
När en retur tas emot kommer den att granskas av en tekniker och returen brukar vanligtvis ta 5-10 arbetsdagar.
Läs mer om behandlingen av din retur.
Vi brukar vanligtvis svara snabbast via chatten.
Om du kontaktar oss via mail så svarar vi vanligtvis inom 2 timmar.
Maila oss på order@phonecare.se så hjälper vi dig!
Leverans
Din order behandlas alltid samma dag, oftast inom 1 timma.
Normal leveranstid är cirka 1-2 arbetsdagar på lagerförda varor.
Läs mer om leveranser här
Om du, ovanligt nog, inte fått din produkt ber vi dig maila eller chatta med oss så får du ett svar.
order@phonecare.se
Anmäl transportskador till PostNord genom att klicka här eller ring 0771 – 33 33 10.
Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet. PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Phonecare.
Kontakta Phonecare kundtjänst via mejl order@phonecare.se Uppge ordernummer, Postnords ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidigare hantering.
Läs mer här
Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet.
Phonecare står endast för returfrakten i de fall varan är fel eller har felaktigt levererats till kund.
Vid nyttjande av ångerrätt står konsument för returfrakt.
Artiklar med försegling eller plombering får ej brytas
- Läs mer om reservdelar här.
Läs mer om ångerrätt/öppet köp här.
Reparationer
Beroende på vilken enhet samt modell du lämnat in kan tiderna variera.
Nedan listar vi de vanligaste reparationerna och respektive uppskattad tid.
Mobil
Skärmbyte: 30-45min
Batteribyte: 30-45min
Baksida: 90 minuter
Surfplatta
Skärmbyte: 2-3 timmar
Batteribyte: 2-3 timmar
Laptop
Batteribyte: 60 minuter
Skärmbyte: 3 timmar
Om din reparation inte finns med i listan är du välkommen att ringa till våran butik.
Ni når oss på 08-35 85 77 eller via mail info@phonecare.se
Vi kan laga din telefon från 299kr!
Beroende på vilken modell du har och vad som behöver lagas varierar priserna.
För att se vad det kostar att laga din telefon, mobil eller surfplatta kan du klicka nedan.
Ta mig till reparationer och priser.
Vi ger dig som kund en valmöjlighet mellan olika typer av kvalitéer på reservdelar.
Ett exempel på Apple produkter såsom iPhone har vi 3 olika alternativ. Vi har originalskärm, refurbish-skärm och tredjeparts-skärm.
När det kommer till android telefoner såsom Samsung, Huawei, Xiaomi och fler så använder vi originaldelar. Valet för tredjepart finns också.
Läs mer om reservdelar och kvalité här.
Vi vet att det kan vara svårt att förstå de olika egenskaperna hos olika reservdelar, vårt mål att du som kund ska få en telefon som fungerar precis som innan.
Om du har fler frågor, tveka inte på att kontaka oss!
När du har lagat din enhet hos oss ger dig lite olika garantier beroende på reparation och kvalité på reservdelen du valt.
Vi lämnar 365 dagar garanti på displaybyten som är originalreservdelar och 90 dagar för tredjepartskomponenter.
Batterier, oavsett vad, lämnar vi 90 dagar garanti på.
Garantin innefattar om telefonen skulle ladda ur fort, hoppa sporadiskt i procent eller vara helt dött.
Vi testar givetvis enheten innan den lämnas ut tilll dig, efter färdigställd reparation.
Baksidor och mindre komponenter lämnar vi 90 dagar garanti på.
Med största sannolikhet, ja!
Vi har ett oerhört brett sortiment av reparationer.
Hitta din enhet här!